OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU - miesiąc MARZEC
OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU |
1.CHCIAŁBYM BYĆ MATEMATYKIEM 2. MUZYKA JEST WSZĘDZIE 3. W ŚWIECIE TEATRU 4. WIOSNA, WIOSNA 5. WKRÓTCE WIELKANOC |
JĘZYK ANGIELSKI:
Farm animals Spring |
WYBRANE FORMY AKTYWNOŚCI:
- zabawy gwiazdkami - rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
- porównywanie wysokości dzieci
- słuchanie opowiadania J. Porazińskiej "Baśń o dwunastu miesiącach"
- zabawa "Miesiące i przysłowia"
- zabawa z elementem rzutu "Złap piłkę"
- zabawy i ćwiczenia pod hasłem: Ważymy nasze zakupy
- ćwiczenia ginastyczne - zestaw 11,12
- zabawa ruchowa: "Chodzimy po figurach"
- mierzymy objętość cieczy
- ćwiczenia poranna - zesta 21
- słuchanie opowiadania M. Orłonia „Zbuntowana orkiestra”, fragmentu wiersza J. Kulmowej „Teatr żywy”, J. Jasny „Ślady wiosny”, H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo”, D. Gellner „Pisanki”, A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”
- ćwiczenia słuchowe „Nasi ulubieni wykonawcy”, „Co słychać w ogrodzie”?
- zabawy muzyczno-ruchowe „Sala pełna dźwięków”, „Naśladujemy instrumenty”, „Wiosenne przebudzenie”, „Kurczątka i kury”
- ćwiczenia rytmiczne „Powtórz i wyklaszcz"
- zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak aktorzy”
- zabawy z gamą C-dur
- układanie historyjki obrazkowej „Przygoda wielkanocna”
- „Nasz wiosenny ogródek” - założenie wspólnej uprawy rzeżuchy, szczypiorku
- dzielenie prostych słów na sylaby lub na głoski
- zabawy dydaktyczne Marcowa pogoda, Wiosenne rymowanki, Zapoznawanie ze zwiastunami wiosny, Szukamy ukrytych pisanek
- poznanie tradycji wielkanocnych
- nauka piosenek „Maszeruje wiosna”, „Koszyczek dobrych życzeń”
- wykonanie „Wiosennego wazonu”, świątecznej ozdoby na stół wielkanocny
- Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia artykulacyjne
Wybrane formy aktywności dzieci:
Język angielski:
-Poznanie słownictwa dotyczącego wiejskich zwierząt.
-Słuchanie i naśladowanie gestami piosenki „Let’s Go To The Farm”.
-Zabawy w oparciu o piosenkę Old McDonald had a farm
-Zabawa „Find the pairs”, „What’s missing?”, „Kalambury”, zagadki obrazkowe.
-Układanie puzzli przedstawiających wprowadzone słownictwo.
-Zabawa językowa „Point the…”.
-Gra „Bingo”.
-Zabawa dydaktyczna „Magic eye”, „Warm and cold”.
-Poznanie słownictwa związanego z tematyką wiosenną.
-Zabawy przy piosence „Walk around the circle”.
-Zabawa sensoryczna „Mystery box”.
-Utrwalenie nazw kolorów na podstawie piosenki „Rainbow song”.
-Zabawy w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych.
-Zabawy ruchowe przy piosenkach "The Animals on the farm", Who took the cookie ? (Farm animals version).
DOMOWE PRZEDSZKOLAKI
BRAWO!!!