Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU - miesiąc MARZEC

 OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU

 1.CHCIAŁBYM BYĆ MATEMATYKIEM

2. MUZYKA JEST WSZĘDZIE

3. W ŚWIECIE TEATRU

4. WIOSNA, WIOSNA

5. WKRÓTCE WIELKANOC

 JĘZYK ANGIELSKI:

 

Farm animals

Spring

 

WYBRANE FORMY AKTYWNOŚCI:

  • zabawy gwiazdkami - rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
  • porównywanie wysokości dzieci
  • słuchanie opowiadania J. Porazińskiej "Baśń o dwunastu miesiącach"
  • zabawa "Miesiące i przysłowia"
  • zabawa z elementem rzutu "Złap piłkę"
  • zabawy i ćwiczenia pod hasłem: Ważymy nasze zakupy
  • ćwiczenia ginastyczne - zestaw 11,12
  • zabawa ruchowa: "Chodzimy po figurach"
  • mierzymy objętość cieczy
  • ćwiczenia poranna - zesta 21
  • słuchanie opowiadania M. Orłonia „Zbuntowana orkiestra”, fragmentu wiersza J. Kulmowej „Teatr żywy”, J. Jasny „Ślady wiosny”, H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo”, D. Gellner „Pisanki”, A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”
  • ćwiczenia słuchowe „Nasi ulubieni wykonawcy”, „Co słychać w ogrodzie”?
  • zabawy muzyczno-ruchowe „Sala pełna dźwięków”, „Naśladujemy instrumenty”, „Wiosenne przebudzenie”, „Kurczątka i kury”
  • ćwiczenia rytmiczne „Powtórz i wyklaszcz"
  • zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak aktorzy”
  • zabawy z gamą C-dur
  • układanie historyjki obrazkowej „Przygoda wielkanocna”
  • „Nasz wiosenny ogródek” - założenie wspólnej uprawy rzeżuchy, szczypiorku
  • dzielenie prostych słów na sylaby lub na głoski
  • zabawy dydaktyczne Marcowa pogoda, Wiosenne rymowanki, Zapoznawanie ze zwiastunami wiosny, Szukamy ukrytych pisanek
  • poznanie tradycji wielkanocnych
  • nauka piosenek „Maszeruje wiosna”, „Koszyczek dobrych życzeń”
  • wykonanie „Wiosennego wazonu”, świątecznej ozdoby na stół wielkanocny
  • Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia artykulacyjne

 

 

Wybrane formy aktywności dzieci:

 

Język angielski:

 

-Poznanie słownictwa dotyczącego wiejskich zwierząt.

-Słuchanie i naśladowanie gestami piosenki „Let’s Go To The Farm”.

-Zabawy w oparciu o piosenkę Old McDonald had a farm

-Zabawa „Find the pairs”, „What’s missing?”, „Kalambury”, zagadki obrazkowe.

-Układanie puzzli przedstawiających wprowadzone słownictwo.

-Zabawa językowa „Point the…”.

-Gra „Bingo”.

-Zabawa dydaktyczna „Magic eye”, „Warm and cold”.

-Poznanie słownictwa związanego z tematyką wiosenną.

-Zabawy przy piosence „Walk around the circle”.

-Zabawa sensoryczna „Mystery box”.

-Utrwalenie nazw kolorów na podstawie piosenki „Rainbow song”.

-Zabawy w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych.

-Zabawy ruchowe przy piosenkach "The Animals on the farm", Who took the cookie ? (Farm animals version).

 

Copyright Topnet © 2018. All Rights Reserved.