Język Angielski- LUTY
Tematyka kompleksowa - luty
1.Nasze zmysły.
2.Pznajemy różne zawody.
3.Zabawy na śniegu.
4.Różne rodzaje parków.
W najbliższych czterech tygodniach lutego dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Płotek z kości",
− poznają literę b, B,
− rozpoznają kolegę za pomocą dotyku,
− wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Czuję świat",
− wykorzystają narządy zmysłów podczas zabaw badawczych,
− wykonają pracę plastyczną ,,Lustro",
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej ,,Kim będę w przyszłości?",
− poznają literę g, G,
− określą, na czym polega praca przedstawicieli wybranych zawodów,
− wskażą rekwizyty potrzebne do wykonywania danego zawodu,
− wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Wymarzony zawód",
- poznają cyfrę 8,
− określą relacje zachodzące między liczbami, wpisując między nie odpowiedni znak matematyczny: − <, > lub = (6-latki),
− rozwiążą rebusy fonetyczne,
− wykonają pracę plastyczną ,,Kim będę, kiedy dorosnę?",
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Z górki na pazurki",
− poznają literę w, W,
− wybiorą ubrania odpowiednie do jazdy na nartach,
− rozwiążą i ułożą zagadki o tematyce zimowej,
− zbadają, czy śnieg jest czysty,
− wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Bezpiecznie zimą",
− poznają różne rodzaje termometrów,
− poznają różne dyscypliny sportowe,
− powiedzą, jak lubią spędzać czas zimą,
− nauczą się na pamięć wiersza Ewy Stadtmüller ,,Bałwankowo",
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej ,,Parkowy zawrót głowy",
− stworzą nazwy dla parku, w którym można spotkać dinozaury,
− porozmawiają o parku jurajskim i o dinozaurach,
− zbudują makiety parków z klocków,
− wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Mały podróżnik",
- dowiedzą się, jak stworzyć ciecz nienewtonowską,
− poznają zasady zwiedzania parków narodowych,
− stworzą własne logo parku narodowego.
Piramida żywienia i zdrowego stylu życia
W dniu dzisiejszym tj. 30.01.23 r po raz kolejny wykonaliśmy zadanie na temat żywności ekologicznej w ramach programu edukacyjnego GIS pt.,, Piramida żywienia i zdrowego stylu życia". Dzieci dowiedziały się dlaczego ograniczać słodkie napoje oraz słodycze, a dlaczego warto sięgać po owoce i warzywa.