Tematyka kompleksowa - luty
1. Z Panią Zimą wesoło mija czas
2. Zabawy z bałwankiem i śnieżynką
3. Hej, ha, co to gra?
4. Robimy eksperymenty
Wybrane zagadnienia i formy aktywności:
- Usprawnianie motoryki małej, rozwijanie umiejętności pracy w zespole ─ wykonanie bałwanów z pogiętych gazet, zabawa plastyczna „Ulepimy bałwana”.
- Kształtowanie umiejętności wnioskowania i logicznego myślenia ─ „Fabryka śniegu”, eksperymenty z wodą, lodem i śniegiem, opisywanie etapów rozmrażania lodu, przygotowanie sorbetów owocowych.
- „Zimowe komplety” ─ dopasowywanie czapek do rękawiczek z uwzględnieniem szczegółów, trening umiejętności samoobsługowych
- „Śniegowe kulki” ─ zabawa logopedyczna z wykorzystaniem piłeczek pingpongowych. Rozwijanie logicznego myślenia w zabawie dydaktycznej „Prawda ─ fałsz”.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania ─ „Ptaszki do gniazdka” ─ zabawa matematyczna z elementem ruchu i orientacji w przestrzeni. „Zimowa matematyka” ─ nazywanie i opisywanie warunków atmosferycznych, przeliczanie, określanie „tyle samo”.
- Rozmowa o sportach zimowych na podstawie ilustracji.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat. „Rozmowy bałwanków” ─ wypowiedzi dzieci inspirowane utworem G. Koby „Rozmowa”. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania kół wśród innych figur geometrycznych ─ zabawa dydaktyczna „Szukamy kół”.
- Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji ─ zabawa dydaktyczna „Jakie to uczucie?”.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzenni: „nad”, „obok”, „przed”, „za”.
„Zima” ─ malowanie białą farbą na ciemnym kartonie. - Rozwijanie wrażliwość na dźwięki ─ zabawa słuchowa „Uważnie słucham”.
- Doskonalenie zmysłu słuchu oraz koncentracji uwagi ─ zabawa „Zagadkowe odgłosy”.
- Rozwijanie poczucia pulsu i tempa
- Wzbogacanie słownika dzieci o nazwy instrumentów, opisywanie instrumentów muzycznych.
- Wyrabianie umiejętności reakcji na zmianę wysokości dźwięku ─ zabawa muzyczno-ruchowa „Wysokie i niskie dźwięki”.
- Przeliczanie w zakresie 5 ─ zabawa matematyczna
- Stymulowanie wyobraźni plastycznej ─ praca plastyczna inspirowana muzyką „Muzyczny obraz”
- Stymulowanie ekspresji muzyczno-ruchowej ─ „Zapraszamy do tańca”
- Uwrażliwienie zmysłu dotyku ─ zabawa badawcza „Śladotwórcy”.
- Rozwijanie empatii ─ uwrażliwienie na potrzeby zwierząt ─ rozmowa kierowana „Dokarmiamy nie tylko ptaki”.
Doskonalenie umiejętności przeliczania ─ zabawa matematyczna „Ile jest ziarenek?”.