Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

Tematyka kompleksowa - marzec

Tematyka kompleksowa - marzec

1. Jak dbać o zdrowie?

2. Jak było kiedyś?
3. Nadchodzi wiosna

4. Chciałbym być matematykiem

 

Tematyka kompleksowa-marzec

  • FEELINGS. Nasze uczucia, emocje.
  • THE HOUSE. Dom.
  • IT’S SPRING. Jest wiosna.

Zagadnienia i formy aktywności:

  • utrwalamy piosenkę "Hello to you", ,,Make a circle”, zwroty na powitanie i pożegnanie,
  • utrwalamy brzmienie poleceń w j.angielskim tj. "Quiet please, listen, look, stand up, sit down",
  • powtarzamy potwierdzenie i zaprzeczenie "Yes/ No",
  • utrwalamy kolory,
  • Counting to 5- ćwiczymy liczenie od 1 do 5,
  • poznajemy nowe słownictwo – HAPPY- szczęśliwy, SAD- smutny, ANGRY- zły, HUNGRY- głodny, TIRED- zmęczony; KITCHEN (kuchnia), ROOM (pokój), BEDROOM (sypialnia), TOILET (toaleta), SOFA (kanapa), BED (łóżko), TABLE (stół), CHAIR (krzesło); butterfly motyl,  flower-kwiatek, sun- słońce, bird-ptak, rain-deszcz, rainbow-tęcza.
  • słuchamy piosenek  ,,If you happy..”, ,,My House”, ,,Springtime Song” 
  • gramy w różne gry utrwalające słownictwo.

Wybrane zagadnienia i formy aktywności:

Piramida zdrowia – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z piramidą zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej,

Zdrowe produkty – zabawa dydaktyczna, nazywanie produktów, dzielenie nazw na sylaby,

Dbamy o zdrowie – zabawa muzyczno-ruchowa,

Zęby – słuchanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej,

Ile zębów? – zabawa matematyczna, przeliczanie,

Robimy plomby – lepienie z plasteliny, nazywanie kolorów, porównywanie wielkości,

Sport to zdrowie – słuchanie wiersza Tomasza Plebańskiego,

Mali sportowcy – zabawa ruchowa, rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,

Rób to co ja – zabawa słuchowa, rozwijanie percepcji słuchowej,

Sportowcy – zabawa orientacyjno-porządkowa,

Przedszkolaczek – słuchanie wiersza Jadwigi Korczakowskiej, rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa,

Do kogo po pomoc? – zabawa słowna, rozwijanie logicznego myślenia.

Myjemy ręce – zapoznanie z instrukcją mycia rąk, porządkowanie obrazków i doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,

Dźwięki naszego domu – zabawa słuchowa,

Co to jest wynalazek? – zabawa rozwijająca słownictwo,

Do czego służy ten wynalazek? – zabawa ruchowo-naśladowcza,

Co to za urządzenie? – zabawa pantomimiczna,

Czajnik – słuchanie wiersza Michała Rusinka, 

Co do czego – zabawa dydaktyczna, rozwijanie spostrzegawczości,

Figury geometryczne – zabawa matematyczna, klasyfikowanie elementów,

Robot – składanie robota z figur geometrycznych,

Być jak robot – zabawa naśladowcza,

Głuchy telefon – zabawa rozwijająca koncentrację uwagi i umiejętność słuchania,

Zwiastuny wiosny – słuchanie wiersza Ireny Kopeć,

Z Wiosną - nauka piosenki i zabawa ilustracyjna,

Wiosenny taniec -zabawa rytmiczna, umuzykalnianie dzieci,

Wiosenne słońce – zabawa plastyczna,
Szukamy wiosny – obserwacje przyrodnicze,
Wiosenne kwiaty – zabawa ruchowa do muzyki,
Szafran wiosenny czyli krokus – rozmowa, wyjaśnienie pojęcia „roślina pod ochroną”,

Ile kwiatów? – zabawa matematyczna,
Czyje to gniazdo? – zabawa dydaktyczna, przyporządkowanie ptaków do ich gniazd, 

Ptaszki do gniazd – zabawa orientacyjno-porządkowa, 

W marcu jak w garncu – rozmowa o różnych zjawiskach pogodowych,

Bocian biały – słuchanie tekstu Adama Wajraka, 

Bociany i żabki , Kolorowe domy– zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność koncentracji i przeliczania, 

Co do siebie pasuje? -utrwalanie pojęcia para,

Co jest dalej, co jest bliżej? - rozwijanie umiejętności mierzenia,

Copyright Topnet Š 2018. All Rights Reserved.