Tematyka kompleksowa - marzec
Tematyka kompleksowa - marzec
1. Jak dbać o zdrowie?
2. Jak było kiedyś?
3. Nadchodzi wiosna
4. Chciałbym być matematykiem
Tematyka kompleksowa-marzec
- FEELINGS. Nasze uczucia, emocje.
- THE HOUSE. Dom.
- IT’S SPRING. Jest wiosna.
Zagadnienia i formy aktywności:
- utrwalamy piosenkę "Hello to you", ,,Make a circle”, zwroty na powitanie i pożegnanie,
- utrwalamy brzmienie poleceń w j.angielskim tj. "Quiet please, listen, look, stand up, sit down",
- powtarzamy potwierdzenie i zaprzeczenie "Yes/ No",
- utrwalamy kolory,
- Counting to 5- ćwiczymy liczenie od 1 do 5,
- poznajemy nowe słownictwo – HAPPY- szczęśliwy, SAD- smutny, ANGRY- zły, HUNGRY- głodny, TIRED- zmęczony; KITCHEN (kuchnia), ROOM (pokój), BEDROOM (sypialnia), TOILET (toaleta), SOFA (kanapa), BED (łóżko), TABLE (stół), CHAIR (krzesło); butterfly motyl, flower-kwiatek, sun- słońce, bird-ptak, rain-deszcz, rainbow-tęcza.
- słuchamy piosenek ,,If you happy..”, ,,My House”, ,,Springtime Song”
- gramy w różne gry utrwalające słownictwo.
Wybrane zagadnienia i formy aktywności:
Piramida zdrowia – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z piramidą zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej,
Zdrowe produkty – zabawa dydaktyczna, nazywanie produktów, dzielenie nazw na sylaby,
Dbamy o zdrowie – zabawa muzyczno-ruchowa,
Zęby – słuchanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej,
Ile zębów? – zabawa matematyczna, przeliczanie,
Robimy plomby – lepienie z plasteliny, nazywanie kolorów, porównywanie wielkości,
Sport to zdrowie – słuchanie wiersza Tomasza Plebańskiego,
Mali sportowcy – zabawa ruchowa, rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,
Rób to co ja – zabawa słuchowa, rozwijanie percepcji słuchowej,
Sportowcy – zabawa orientacyjno-porządkowa,
Przedszkolaczek – słuchanie wiersza Jadwigi Korczakowskiej, rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa,
Do kogo po pomoc? – zabawa słowna, rozwijanie logicznego myślenia.
Myjemy ręce – zapoznanie z instrukcją mycia rąk, porządkowanie obrazków i doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
Dźwięki naszego domu – zabawa słuchowa,
Co to jest wynalazek? – zabawa rozwijająca słownictwo,
Do czego służy ten wynalazek? – zabawa ruchowo-naśladowcza,
Co to za urządzenie? – zabawa pantomimiczna,
Czajnik – słuchanie wiersza Michała Rusinka,
Co do czego – zabawa dydaktyczna, rozwijanie spostrzegawczości,
Figury geometryczne – zabawa matematyczna, klasyfikowanie elementów,
Robot – składanie robota z figur geometrycznych,
Być jak robot – zabawa naśladowcza,
Głuchy telefon – zabawa rozwijająca koncentrację uwagi i umiejętność słuchania,
Zwiastuny wiosny – słuchanie wiersza Ireny Kopeć,
Z Wiosną - nauka piosenki i zabawa ilustracyjna,
Wiosenny taniec -zabawa rytmiczna, umuzykalnianie dzieci,
Wiosenne słońce – zabawa plastyczna,
Szukamy wiosny – obserwacje przyrodnicze,
Wiosenne kwiaty – zabawa ruchowa do muzyki,
Szafran wiosenny czyli krokus – rozmowa, wyjaśnienie pojęcia „roślina pod ochroną”,
Ile kwiatów? – zabawa matematyczna,
Czyje to gniazdo? – zabawa dydaktyczna, przyporządkowanie ptaków do ich gniazd,
Ptaszki do gniazd – zabawa orientacyjno-porządkowa,
W marcu jak w garncu – rozmowa o różnych zjawiskach pogodowych,
Bocian biały – słuchanie tekstu Adama Wajraka,
Bociany i żabki , Kolorowe domy– zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność koncentracji i przeliczania,
Co do siebie pasuje? -utrwalanie pojęcia para,
Co jest dalej, co jest bliżej? - rozwijanie umiejętności mierzenia,