Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

Ogólny rozkład materiału- marzec

 

1. Chciałbym być muzykiem

2. Chciałbym być aktorem

3. Nadchodzi wiosna

4. Wiosna tuż-tuż

 

Wybrane formy aktywności dzieci:

 

-Rozpoznawanie instrumentów perkusyjnych po dźwiękach, jakie wydają.

-Ćwiczenia logopedyczne – Orkiestra.

-Słuchanie wiersza Wojciecha Próchniewicza Najlepszy instrument.

-Słuchanie fragmentu muzyki poważnej (Kukułka z cyklu Karnawał zwierząt Camille Saint Säensa).

-Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

-Śpiewanie piosenki Orkiestra – indywidulanie i grupowo.

-Słuchanie opowiadania Stanisława Karaszewskiego Bardzo ważna rola.

-Zabawy w kąciku teatralnym.

-Teatrzyk cieni na podstawie utworu Teresy Fiutowskiej Przedwiośnie w lesie.

-Słuchanie wiersza Doroty Gellner Śmieszny zamek. Rozmowa na temat wiersza.

-Zabawy przy piosence Zielona wiosna.

-Balonowe głowy – ćwiczenia w dodawaniu.

-Zabawy w teatr – inspirowane baśnią "Jaś i Małgosia".

-Ćwiczenia matematyczno-oddechowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Ile wróbli?

-„Gdy wiosna przychodzi” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat zwiastunów wiosny.

-„O żółtym tulipanie” – słuchanie opowiadania, rozmowa na temat tego, czego rośliny potrzebują do wzrostu.

-„Sadzimy i siejemy” – założenie miniogródków warzywnych w skrzyniach na parapecie.

-„Nazywamy wiosenne emocje” – zabawa dydaktyczna.

-„Przebiśniegi” – praca plastyczna.

-„W marcu” – słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej, rozmowa na temat jego treści. „W marcu jak w garncu” – rozmowa kierowana.

-„Gotujemy marcową pogodę” – zabawa matematyczna.

-„Wiosenne kwiaty” – zabawa dydaktyczna.

-„Taniec kwiatów” – zabawa ruchowa do utworu „Wiosna” F. Chopina.

-„Suknia pani Wiosny” – zabawa plastyczna.

-„Jakie słowo ukryło się między dźwiękami?” – ćwiczenia słuchu fonematycznego.

-„Co słychać na wsi” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej i rozmowa na temat zwierząt.

-„Rozmowa zwierząt” – zabawa ortofoniczna na podstawie wiersza.

-„Dwie czy cztery nogi?” – zabawa matematyczna. „Na wiejskim podwórku” – ćwiczenie klasyfikacyjne.

 

 

 

Język angielski:

 

Farm animals

Spring

 

Wybrane formy aktywności dzieci:

 

-Poznanie słownictwa dotyczącego wiejskich zwierząt.

-Słuchanie i naśladowanie gestami piosenki „Let’s Go To The Farm”.

-Zabawy w oparciu o piosenkę "Old McDonald had a farm".

-Zabawa „Find the pairs”, „What’s missing?”, „Kalambury”, zagadki obrazkowe.

-Układanie puzzli przedstawiających wprowadzone słownictwo.

-Zabawa językowa „Point the…”.

-Gra „Bingo”.

-Zabawa dydaktyczna „Magic eye”, „Warm and cold”.

-Poznanie słownictwa związanego z tematyką wiosenną.

-Zabawy przy piosence „Walk around the circle”.

-Zabawa sensoryczna „Mystery box”.

-Utrwalenie nazw kolorów na podstawie piosenki „Rainbow song”.

-Zabawy w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych.

Copyright Topnet © 2018. All Rights Reserved.