Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

Tematyka kompleksowa - marzec

 

1. Chciałbym być muzykiem

2. Chciałbym być aktorem

3. Nadchodzi wiosna

4. Wiosna tuż-tuż

 

 

Wybrane formy aktywności dzieci:

  • dostrzeganie zmian w przyrodzie i rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji;
  • poznawanie i nazywanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę;
  • kształcenie umiejętności odczytywania symboli pogodowych;
  • określenie liczby w zbiorze;
  • przyporządkowanie jeden do jednego;
  • ćwiczenia grafomotoryczne;
  • wzbogacenie wiedzy na temat ptaków (bociana);
  • naśladowanie ruchem i głosem odgłosów świata przyrody;
  • poszerzanie wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia podczas działań praktycznych (sadzenia roślin);
  • stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia;
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole;
  • poznanie cyklu rozwojowego motyla; kształtowanie pojęcia wysoko – nisko; góra – dół;
  • zabawy z piosenką, nauka piosenek związanych z nadchodzącą wiosną;
  • rozumienie potrzeby utrzymywania porządku wokół nas;
  • nabywanie umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi;
  • ćwiczenia dużych grup mięśniowych;
  • zabawy ruchowe rozwijające reagowanie na sygnał;
  • ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej;
  • utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych
  • ćwiczenia paratu mowy – Bum ta ra ra .
  • wypowiadanie się na temat utworu  wiersza  Najlepszy instrument.
  • słuchanie  muzyki poważnej
  • nauka piosenki Orkiestra – indywidulanie i grupowo.
  • słuchanie opowiadania Stanisława Karaszewskiego Bardzo ważna rola.
  • zabawy w kąciku teatralnym.
  • poznanie wiersza Doroty Gellner Śmieszny zamek.
  • zabawy przy piosence Wiosna
  • zabawy w teatr – inspirowane znanymi bajkami
  • ćwiczenia matematyczne 

Język angielski:

 

1. Farm animals

2. Spring

 

Wybrane formy aktywności dzieci:

 

  • poznanie słownictwa dotyczącego wiejskich zwierząt;
  • słuchanie i naśladowanie gestami piosenki „Let’s Go To The Farm”;
  • zabawy w oparciu o piosenkę "Old McDonald had a farm";
  • zabawa „Find the pairs”, „What’s missing?”, „Kalambury”, zagadki obrazkowe;
  • układanie puzzli przedstawiających wprowadzone słownictwo;
  • zabawa językowa „Point the…”;
  • gra „Bingo”;
  • zabawa dydaktyczna „Magic eye”, „Warm and cold”;
  • poznanie słownictwa związanego z tematyką wiosenną;
  • zabawy przy piosence „Walk around the circle”'
  • zabawa sensoryczna „Mystery box”;
  • utrwalenie nazw kolorów na podstawie piosenki „Rainbow song”;
  • zabawy w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych.

 

 

Copyright Topnet © 2018. All Rights Reserved.