Angielski - tematyka miesiąca
Tematyka zajęć w styczniu:
* Little snowflake: reindeer, winter, cold, snowballs. I (don't) like
winter because (it's cold).
* Family: family, mummy, daddy, sister, brother. Wake up! who's this?
This is my (mum/dad...)
* My grandma is nice: grandma, grandpa, nice, smart. Are you (smart /
nice?) I am (smart / nice) My mum / dad is (smart / nice)
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song","Little
Snowflake", "I love my Family".
-poznanie słownictwa związanego z zimą, wyrażanie własnych
preferencji, poznanie słów związanych z rodziną, udzielanie
odpowiedzi na pytanie "who's this?", kształtowanie umiejętności
opisywania cech charakteru i wyglądu, aktywny udział w zabawach
ruchowych, Let’s repeat! – powtórzenie materiału;
- zabawy: Snowball game, Mr. and Mrs. Winter, Find, Magic Eye, Good
night... Wake up!, Vocabulary train, Charades - dialogi, integracja w
grupie,- powtórzenie wiadomości z całego miesiąca
Czego się uczmy w styczniu?
Tematyka kompleksowa
I Zwierzęta zimą
II Zabawy na śniegu
III Kocham Babcię i Dziadka
IV Każdy lubi karnawał
Wybrane umiejętności dziecka:
-sprząta po skończonej zabawie
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-wypowiada się nt. doświadczeń karnawałowych
-układa puzzle
-określa kolor i kształt chmur
-uczestniczy w zabawie
-posługuje się umiarkowanym głosem w zabawie
-koloruje wg wzoru i własnego pomysłu
-używa zwrotów grzecznościowych
-tańczy w parze przy muzyce
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-rozumie pojęcie „para”
-tworzy pary
-układa obrazki z mozaiki
-szanuje wspólne i własne zabawki
-wykonuje zadania słowno-ruchowe
-słucha treści piosenki
-śpiewa refren piosenki
-koloruje wg określonego wzoru
-buduje logiczne wypowiedzi
-rozpoznaje zwierzęta i mówi o ich zwyczajach
-odgaduje po wyglądzie nazwy zwierząt
-samodzielnie wykonuje swoją pracę
-odgaduje dźwięki wydawane przez zwierzęta
-określa położenie zwierząt
-ma poczucie rytmu
-klasyfikuje przedmioty
-zauważa zmiany w przyrodzie zimą
-wie co to znaczy być prawdomównym
-rozumie dlaczego nie należy kłamać
-słucha wierszyka
-koloruje wg wzoru
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
-rysuje białą kredą na określony temat
- jest zadowolone ze swoje pracy
-rzuca do określonego celu
-przestrzega wspólnych zasad
-odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie
-podaje nazwy przedmiotów koloru białego
-posługuje się pojęciem „para”
-poprawnie przelicza liczebnikami głównymi
-wykonuje poprawnie zadania plastyczne
-zauważa różnice w wyglądzie otoczenia jesienią i zimą
-przelicza liczebnikami głównymi
-porównuje wielkość przedmiotów